torstai 31. joulukuuta 2015

Joulukuun 31. päivä, katsaus vuoteen 2015

Hetkiä ja ajatuksia vuodelta 2015. Kokonaisuutena vuosi oli oikein hyvä, vaikka kaikenlaista hässäkkää olikin eikä kaikki mennyt suunnitellusti.

Maaliskuussa Pirkan hiihdossa hiihtelin 45 kilometriä, se oli ihan hyvä treeni siihen nähden että talven hiihtokilometrit jäivät 300 kilsaan. 

Huhtikuussa olin kaksi viikkoa Toscanassa pyöräilemässä. Se oli elämäni paras loma. Huippua seuraa ja pyöräilyä upeissa maisemissa!




Toukokuussa juoksin puolimaratonin Ideaparkin puolimaratonilla. Se meni ihan mukavasti aikaan 1:51. Näin jälkikäteen ajatellen olin kyllä ihan hyvässä kunnossa.

Toukokuussa kilpailin myös SM-duathlonissa: juoksu 10 km - pyörä 40 km - juoksu 5 km. Sieltä sain SM-kultaa sarjassa N40-44, mutta se johtui siitä että sarjassani ei ollut muita osanottajia.




Kesäkuussa Pirkan pyöräilyssä pyöräilin Pirkan lenkin, 217 km. Siltä lenkiltä muistuu mieleen vain se, että ympyrälenkillä oli vastatuuli koko ajan. Muuten oli kyllä mukava päivä.

Triathlonin SM-sprintti Himoksella oli viikko Pirkan pyöräilyn jälkeen, eikä siellä kyllä kulkenut yhtään. Muuten se oli kyllä mukava kisa.

Heinäkuussa oli se vuoden odotetuin päivä: triathlonin täysmatka Frankfurtin Ironmanilla. Siihen oli kaikki harjoittelu keskittynyt koko vuoden ja vapaa-ajan olin viettänyt pääasiassa harjoittelun ehdoilla. Frankfurtiin osui sitten ne vähän lämpöisemmät kelit ja suoritus oli olosuhteiden mukainen. Jännää, että olin keväällä ja kesällä ihan hyvässä kunnossa mutta en päässyt ulosmittaamaan kuntoa missään kisassa.


Elokuussa kisasin triathlonissa työpaikan sprinttikisassa. Sen piti olla ihan leikkimielinen hyvä mielen kisa, enhän ollut palautunut vielä Ironmanilta, mutta leikkimielisyys ja hyvä mieli oli kaukana juoksuosuudella, ikinä elämässäni ei juoksuosuus ole tuntunut niin kamalalta. Muuten kisa meni ihan ookoo, muutaman minuutin hitaammin kuin edellisenä vuonna.

Lokakuussa juoksin Pirkan hölkässä 33 km aikaan 3:27. Olen kirjoittanut siitä Movescountissä näin: "Pirkan hölkkä. Jestas että koko viikon oli kaikenlaista vaivaa. Ma selkä kipeäksi, ti en oikein päässyt pitkälleni tai ylös, ke revähti kylkilihas, to-pe oireili jokin vasemman pakaran kiinnike niin että en oikein saanut sukkiakaan jalkaan. Siihen nähden olen erittäin tyytyväinen :)" Juu, tuosta olen kyllä edelleen erittäin tyytyväinen koska lähdössä en ollut ollenkaan varma pääsenkö edes maaliin.

Lokakuun lopulla juoksin vielä puolimaratonin Wihan kilometreillä 3,33 kilometrin reittiä Pirkkahallia ympäri. Hauska kokemus aikaan 1:56. Toukokuun Ideaparkin puolimaraton meni vaativammalla reitillä paljon helpommin viisi minuuttia nopeammin. 

Marraskuussa olin suunnistamassa Tampereen yörogainingissa kivalla porukalla. Suunnistettiin vähän vajaa kuusi tuntia Tampereen yössä.

Triathlonteam226 Tampereen yörogainingissa

Fyysisten urheiluhommien lisäksi olen kehittänyt henkistä osaamistani käymällä Voittajan itseluottamus -verkkokurssin ja parhaillaan olen triathlonliiton 1-tason valmentajakoulutuksessa.

On sitä kaikenlaista tähänkin vuoteen mahtunut, en kyllä hetkeäkään vaihtaisi pois. Hyvää uutta vuotta 2016, tulkoon siitäkin hieno vuosi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti